Waarom het betaalde abonnementsmodel van Twitter een slimme zet kan zijn – Thomas Hawk Digital Connection

Elon Musk
Twitteren

Boom! En zomaar liet Elon Musk een gamechanger vallen.

Na een aantal maanden mensen aan te moedigen om te betalen $ 7/maand in de vorm van $ 84/jaar, Elon heeft gisteren aangekondigd dat vanaf 15 april alleen geverifieerde Twitter-accounts in aanmerking komen voor het tabblad ‘Voor jou’. Dit was ook nadat hij had aangekondigd dat iedereen die een oud, blauw geverifieerd account had (inclusief ikzelf) nu vanaf 1 april zijn blauwe vinkjes en verificatie zal verliezen – ja dat geldt ook voor jou, William Shatner.

Zoals je je de critici kunt voorstellen zijn aan het huilen. Niemand betaalt graag voor iets op internet, vooral niet als we het al zo lang gratis krijgen.

Veel van dezelfde critici, die zogenaamd Twitter al hebben verlaten voor Mastodon (of Mastdonkeykong zoals ik het graag noem), hopen nu gek te zijn door te beweren dat ze nooit, nooit, ooit, ooit zullen betalen voor een blauw vinkje zolang zij leven! Sommige van deze kleine kippentypes zijn ook dezelfde die ons verzekerden dat Twitter aan het einde van het weekend dood zou zijn nadat Twitter hun werknemers had gevraagd op een kleine link te klikken die beloofde hardcore te werken als ze voor de mis zouden blijven hangen. ontslagen.

Nou, Twitter is er niet alleen nog steeds, maar lijkt vrijwel hetzelfde te zijn als het ooit was, voor zover ik weet, en tjilpt prima mee. Blijkbaar geeft de New York Times niets om het nieuwe automatische antwoord van hun verlofteammaar voor de rest van ons voelt Twitter zoals gewoonlijk als het vogelpark, voor mij tenminste.

Nadat ik had nagedacht over deze beslissing om het tabblad ‘Voor jou’ te beperken tot betaalde accounts, realiseerde ik me waarom dit waarschijnlijk een redelijk goede beslissing van Twitter is. Hoe graag velen (vooral velen aan de linkerkant met een bijl om te slijpen) Elon graag afschilderen als onbekwaam in bedrijfsstrategie, zoals Dave Winer ons herinnert,,Mensen die zeggen dat hij dom is, begrijpen niet hoe dit werkt. Niemand die zijn positie in de wereld heeft bereikt, is ook maar enigszins dom. Hetzelfde geldt voor presidenten, of mensen die in wat dan ook het toppunt van prestatie bereiken. Er is veel meer aan de hand dan je van een afstand kunt zien.”

Deze zet kan in feite een zeer slimme en slimme zet van Elon blijken te zijn. Ik heb geen idee hoeveel tijd mensen besteden aan de tabbladen ‘Voor jou’ versus ‘Volgen’ op Twitter, maar ik durf te wedden dat de meeste mensen meer tijd doorbrengen op het tabblad ‘Voor jou’ (hoewel velen zullen zweren dat ze nooit Het).

Omdat er, vooral in het begin, veel minder betaalde accounts op Twitter zullen zijn dan gratis accounts, betekent dit dat een kleinere groep mensen die betaald hebben, een enorm voordeel zal hebben in termen van aandacht/betrokkenheid, oftewel dopamine, op Twitter.

Bij gratis accounts zal hun bereik kleiner worden, terwijl bij betaalde accounts hun betrokkenheid en bereik zullen floreren. Ik vermoed dat uiteindelijk de dopamine het wint en dat steeds meer mensen uiteindelijk moeten betalen. Dit is slechts de eerste grote stap die Elon heeft gezet om betaalde accounts op Twitter te promoten. Ik vermoed dat we in de loop van de tijd steeds meer voordelen en strategieën zullen zien die betaalde accounts pushen.

Netflix heeft momenteel een marktkapitalisatie van ongeveer $145 miljard. Als bedrijf is Netflix (momenteel) vooral afhankelijk van abonnementsinkomsten. Hoewel Netflix meer in rekening brengt dan Twitter, hebben ze het nadeel dat ze voor inhoud moeten betalen. Ervan uitgaande dat Elon zijn abonnementenactiviteiten in de loop van de tijd kan laten groeien (zoals Netflix in de loop van de tijd heeft gedaan), heeft hij het voordeel dat alle inhoud in zijn entertainmenteigendom (en dat is een groot deel van wat Twitter is) in principe gratis is. Wij, de gebruikers, zijn degenen die alle inhoud leveren.

Wat dit voor Elon betekent, is dat hij de voormalige, grotendeels onsuccesvolle en ineffectieve advertentieactiviteiten van Twitter heel goed zou kunnen veranderen in de heilige graal voor elk bedrijf, met terugkerende inkomsten op basis van vergoedingen.

Het andere dat we in gedachten moeten houden over Twitter is dat er verkiezingen in het verschiet liggen. Ons land is meer verdeeld dan ooit en mensen zijn zowel links als rechts gepassioneerder door politiek dan ooit tevoren. Voor degenen aan de rechterkant en veel centristen zullen deze individuen betalen. Velen hebben hun blauwe ruitjes zelfs al en dragen ze vandaag de dag met trots. Veel van deze mensen waarderen de impact die Elon heeft gehad op de vrijheid van meningsuiting op Twitter.

Terwijl links er een hekel aan zal hebben om Elon te moeten betalen, die kritisch staat tegenover progressieven bespot hen omdat ze besmet zijn met een wake-mind-viruszullen ze ook een hekel hebben aan het idee om een ​​belangrijk deel van de geest en de aandacht op het belangrijkste politieke stadsplein ter wereld af te staan ​​aan degenen in het centrum en aan de rechterkant.

Terwijl opinieleiders aan de linkerkant met tegenzin Elon beginnen te betalen voor hun ‘eerlijke deel’ van hun stem, zullen hun eigen publiek en volgers waarschijnlijk ook toegeven – velen aan de linkerkant vallen gemakkelijk in de rij als hun rolmodellen dat doen en vooral als iets als belangrijk omdat de volgende presidentsverkiezingen op het spel staan.

Een andere grote inkomstenbron die Elon kan claimen bij deze verschuiving naar abonnementen zijn, ironisch genoeg, advertentie-inkomsten. Een van de dingen die je opvalt aan de nieuwe betaalde versie van Twitter is dat deze, in tegenstelling tot veel andere abonnementen, niet echt advertentievrij is. Betaalde gebruikers zien de helft van de advertenties. Wat dat voor een adverteerder betekent, is dat u nu specifiek kunt adverteren voor mensen die het zich kunnen veroorloven € 84,- per jaar te betalen. Deze advertenties kunnen VEEL hogere tarieven in rekening brengen dan de advertenties op de freebie-accounts. De meeste adverteerders adverteren veel liever voor honderd mensen die het zich kunnen veroorloven hun product te kopen, dan voor tienduizend mensen die dat niet kunnen.

Ik geloof dat de voornaamste motivatie van Elon om Twitter te transformeren in een terugkerend, op vergoedingen gebaseerd abonnementsbedrijf zowel altruïstisch is, namelijk om de wereld het geschenk van vrijheid van meningsuiting op het stadsplein te geven, terwijl ook succesvol zijn in het bedrijfsleven (het financieel belonen van zichzelf, zijn loyale medewerkers en zijn investeerders). Een abonnementsmodel neemt de druk tot censuur weg die uitgaat van een bedrijf dat afhankelijk is van de druk van een advertentiemarkt die vatbaar is voor boycot en andere tactieken.

Er zullen uiteraard verliezers zijn in deze transformatie van Twitter. Momenteel noemt Elon de bots als rechtvaardiging voor het vergroten van de zichtbaarheid en betrokkenheid van betaalde accounts. Bots, spammers en andere misbruikers die de communityrichtlijnen van Twitter zouden schenden, zullen nooit betalen, omdat ze niet het risico willen lopen hun geld te verliezen als/wanneer hun account wordt opgeschort. In de aandachtseconomie zullen deze steeds verder afnemen. Hoewel er veel aandacht is geweest voor de bots, zijn naar mijn mening de accounts met weinig volgers, die meestal anonieme venijnige activistische accounts zijn, nog erger dan de bots. Deze veelal extreem-linkse politieke activistische antifa-achtige verslagen vallen eenvoudigweg aan en spuwen vernietiging in plaats van te proberen de mening daadwerkelijk te veranderen met een doordacht discours of rede. Ik heb al veel van deze accounts geblokkeerd en zal niet verdrietig zijn over hun nog kleinere rol in onze gesprekken.

Degenen onder ons die fotografen zijn, herinneren zich misschien nog wel het grote woedefestijn van 2018 toen Flickr de gratis terabyte aan opslagruimte van Marisa Mayor bij Flickr liet vallen in een poging om hun eigen duurzamere betaalde Pro-abonnement te promoten. Over het algemeen hebben gratis accounts er absoluut een hekel aan om te beginnen met betalen, maar uiteindelijk geloof ik dat abonnementen beter zijn voor gebruikers. Door abonnementsinkomsten kunnen bedrijven betere klantenservice en ondersteuning bieden, is er geen of in het geval van Twitter minder reclame mogelijk en worden de interesses van de gebruiker beter op hun platform afgestemd.

Hoewel het nieuwe betaalde model van Twitter een soort mix is ​​tussen betaald en advertentie-ondersteund, is het ook vermeldenswaard dat Elon dat ook heeft gezegd er zal op een gegeven moment (binnenkort?) ook een volledig advertentievrij account worden geïntroduceerd. Hopelijk kost dit account $ 12 per maand, wat mij redelijk lijkt.

Ik hoop ook dat Twitter een ‘cadeau-optie’ aanbiedt op Twitter. Dit zou een goede manier zijn voor degenen die meer middelen hebben om degenen te ondersteunen die minder hebben, maar die ook nog steeds waardevolle en doordachte gesprekken voeren op het stadsplein. Misschien zou Twitter nieuwe jaarlijkse betaalde accounts zelfs een verificatiegeschenk van één maand moeten aanbieden, dat ze kunnen schenken aan een ander verdienstelijk account dat nog niet is geverifieerd. Stemmen van het volk zouden effectief kunnen worden gesteund door de grotere gemeenschap, in de mate dat voldoende mensen vonden dat dit verdiend en nodig was als de kosten een probleem zijn. Voor veel curatoren in de fotografiegemeenschap is wat ze doen bijvoorbeeld een werk van liefde. Ik vermoed dat sommigen het moeilijk zullen vinden om te betalen en het zou leuk zijn om een ​​manier te hebben waarop de grotere fotogemeenschap op Twitter hun eigen geverifieerde Twitter-ervaring kan erkennen en helpen subsidiëren.

Foto-op-glas.nl
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart